Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

Τango και βραστό νερό

Τango και βραστό νερό…

Παίρνουμε μια κατσαρόλα, την γεμίζουμε νερό, και την τοποθετούμε στο μάτι της κουζίνας.







Γυρίζουμε το μάτι στο φούλ .
Μετά από το 30 δευτερόλεπτα, κλείνουμε το μάτι για 20 δευτερόλεπτα.
Έπειτα το ανάβουμε ξανά, για  άλλα 30 δευτερόλεπτα . Μόλις περάσουν, το κλείνουμε για άλλα 20 δευτερόλεπτα.

Και έτσι συνεχίζουμε..

Αν και ο χρόνος που το μάτι είναι αναμμένο, συνολικά είναι περισσότερος από το χρόνο που το μάτι  είναι κλειστό, πόση ώρα πιστεύετε θα χρειαστεί για να βράσει το νερό?
Πρακτικά, η απάντηση είναι λίγο απογοητευτική. …..
Ποτέ.

Είναι ένα γνώρισμα φυσιολογικό -και χαριτωμένο αν θέλετε-, των νέων μαθητών (κάποιοι τους λένε improvers), που η αντίληψη τους δεν είναι ολοκληρωμένη ακόμα, να θέλουν να δοκιμάζουν διαφορετικούς δασκάλους και προσεγγίσεις.
   Όμως ο χορευτής από κάποιο σημείο και μετά, οφείλει να προσηλωθεί σε ένα σημείο, για μια συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, για να αποκομίσει το μέγιστο από την πηγή.

   Με τον ίδιο τρόπο που κανείς δεν πάει σε 2 φροντιστήρια αγγλικών, για να μάθει στο μισό χρόνο, --Oρίστε μια πραγματικά αρχάρια προσέγγιση. Αραγε αν πήγαινε σε 4 φροντιστήρια θα μάθαινε στο 1/4 του χρόνου?-
έτσι και στο tango, κάποια στιγμή,-προσωπική για τον καθένα- πρέπει να αναλογιστεί ο χορευτής και να πεί:


«Τώρα θέλω αυτό. Σήμερα επιλέγω αυτό. Μπορεί όχι για πάντα. 
 Σίγουρα όχι για πάντα. 
Σίγουρα όμως απερίσπαστα, εστιασμένα και μεθοδικά, για 3 μήνες..για 6 μήνες. 
 Δεν ξέρω. Μετά θα δω. 
Μετά ίσως επικεντρωθώ σε άλλη πηγή.
 Τώρα όμως θα κάνω αυτό.»



Προς τους μεσαίους –προχωρημένους… αφήστε το νερό να βράσει….

3 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα άποψη. Ο αντίλογος λέει, ότι στο τάνγκο, πρέπει να κάνει κανείς τα χιλιόμετρά του. Με μια σχολή χορεύεις (μάθημα και πράκτικα και ίσως και μια μιλόνγκα) σύνολο τρεις φορές την εβδομάδα. Με μια δεύτερη σχολή, χορεύεις άλλες δυό μέρες την εβδομάδα, σύνολο πέντε φορές την εβδομάδα. Στην περίπτωση του βραστού νερού, έχεις απόλυτο δίκαιο. Στην περίπτωση των Αγγλικών δυο φροντιστήρια δεν σημαίνουν άραγε και διπλάσιο χρόνο μαθησιακής διαδικασίας;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα χιλιόμετρα που πρέπει να γράψει κανείς στο τάνγκο δεν είναι ακριβώς ο αντίλογος σε αυτό που λεει το άρθρο. Ίσα-ισα μπορεί να δρα και συμπληρωματικά σε αυτό που λέει. Επίσης το άρθρο δεν νομίζω οτι υπονοεί να μην αλλάξεις σχολή ποτέ ή να μην δοκιμάσεις κάτι αλλο. Απλά σου λεει να πάρεις λίγο το χρόνο σου κάπου. Μην αρχίσεις να αλλάζεις γρήγορα σχολές και δασκάλους. Και στο κύριο νόημα αυτού που θέλει να πει συμφωνώ απόλυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι θεμιτό ο κάθε χορευτής να αναζητά παραπάνω του ενός πηγές γνώσης στο αντικείμενο μελέτης του ακόμη και ταυτόχρονα, στην αναζήτηση αυτού που του ταιριάζει καλύτερα ως προς την πρόσληψη αυτής.
    Δεν λεω φυσικά πως αυτό θα πρέπει να συνεχίζεται επ'άπειρον,ωστόσο στο άρθρο γίνεται αναφορά στους αρχάριους.Η αναζήτηση μέχρι κάποιος να καταληξει που λαμβάνει καλύτερα αυτό που αναζητά,είναι επιβεβλημένη.
    Μέχρι κάποιος λοιπόν να αποφασίσει ότι θέλει να βράσει το νερό, κάλλιστα μπορεί να το βάζει και να το βγάζει από την φωτιά, γιατί είναι καλύτερα να αποκτήσει ολοκληρωμένη αντίληψη, όπως αναφέρεται στο άρθρο, επί του θέματος λαμβάνοντας πληροφορία από πολλές πηγές πάρα μόνο από μία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή