Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Αυταπάτες Ικανότητας

Αυταπάτες ικανότητας


Πριν μερικά χρόνια, ξεκίνησα να χορεύω tango. Ενώ μάθαινα αυτόν τον εξαιρετικά πολύπλοκο χορό, η εμπειρία του να χορεύω ήταν πάντα απογοητευτική και αποκαρδιωτική .
 Μέχρι που γνώρισα τον Joe!
 Οι χοροί μου με τoν Joe ήταν υπέροχοι! Κάθε φορά που έφευγα από την αγκαλιά του ένοιωθα η πιο ταλαντούχα, η πιο κομψή , η πιο αεράτη και φινετσάτη ντάμα σε όλη την milonga!
  «Ουάο!» Σκεφτόμουν… «τελικά το tango είναι ευκολότερο από ότι πίστευα!»
Οι χοροί μου με τον Joe, έναν επαγγελματία χορευτή tango, ήταν καταπληκτικοί εξαιτίας του δικού του επιπέδου, και όχι του δικού μου.
Ένας έμπειρος χορευτής εξισορροπεί όσα μια αδέξια παρτερνέρ κάνει λάθος. Όταν χορεύω με τον Joe και είμαι εκτός ρυθμού, με « βάζει» . Αν είμαι σε λάθος πόδι? Το φτιάχνει κι αυτό. Αν η αγκαλιά μου ή η μουσικότητα μου είναι λάθος, πρέπει να τα αντισταθμίσει και αυτά.
     Και ενώ εγώ είμαι σε μια ευδαιμονική άγνοια και περνάω καλά, απολαμβάνοντας τις αυταπάτες της δήθεν δεξιότητας μου, ο Joe πρέπει να προσπαθεί διπλά για να σώσει τον χορό μας ώστε να είναι ανεκτός, διασκεδαστικός, και να μην ντροπιαστούμε στον κόσμο.
Πολλοί πιστεύουν ότι χορεύοντας με προχωρημένους χορευτές θα τους κάνει καλύτερους.
    Σοβαρά?
Αν κάποιος διορθώνει και αντισταθμίζει τα λάθη σας, πως θα μάθετε οτιδήποτε? 
Πως θα μάθετε να κρατάτε ρυθμό, να διαχειρίζεστε το βάρος σας, την ροπή σας ,την σύνδεση σας?
Θέλετε να μάθετε πως θα είστε σε ισορροπία? 
Χορέψτε πολύ με κάποιον που συνεχώς σας ρίχνει. Θα βελτιώσετε πολύ την διαχείριση της ισορροπίας σας. 
Και αυτό είναι μια δεξιότητα ενός προχωρημένου χορευτή.

  Εχουν περάσει δυο χρόνια από τότε, και ενώ είμαι στην πίστα και χορεύω με έναν εντελώς αρχάριο, εκείνος απολογείται κάθε φορά που με έχει στο λάθος πόδι ή με ρίχνει. Αργότερα θα του εξηγήσω ότι αυτά τα πράγματα στην πραγματικότητα με βοηθούν να γίνω καλύτερη χορεύτρια. Είναι καλή εξάσκηση και ανάπτυξη δεξιότητας να μαθαίνω να διαχειρίζομαι αυτές τις καταστάσεις με χάρη και ροή στην κίνηση μου.
   Ένας πραγματικά προχωρημένος χορευτής ξέρει πώς να χειρίζεται αδέξιες αλλαγές βάρους, ή λάθη ισορροπίας της παρτενέρ .Ο καθένας και η καθεμία μπορούν να είναι σπουδαίοι στο χορό όταν έχουν έναν τέλειο παρτενέρ. Αλλά για εμένα η δεξιότητα που τους κάνει πραγματικά προχωρημένους είναι ικανότητα τους να χορεύουν εξίσου καλά με έναν αρχάριο ή ένα επαγγελματία.
Αν εξαρτιόμαστε στο να έχουμε καλό καβαλιέρο/ντάμα, τότε δεν είμαστε πραγματικά και πολύ καλοί χορευτές.
   Όταν χορεύω με έναν αρχάριο, έχω την ευκαιρία να δουλέψω όλα εκείνα που σπάνια χρειάζεται να δουλέψω μ ε έναν έμπειρο καβαλιέρο. Να διατηρώ την ισορροπία μου σε άβολες συνθήκες και να γεμίζω τις παύσεις με στολίδια.
  Ένα πραγματικά ανεπτυγμένο χορευτικά άτομο εξασκεί συνεχώς τα «βασικά» γιατί τα βιώνει τελείως διαφορετικά καθώς αναπτύσσετε. Ακόμα και αν θεωρώ τον εαυτό μου αρχάρια στο tango, προσπαθώ όσο μπορώ να αποφεύγω την παγίδα της αυταπάτης της ικανότητας.

Προτιμώ να ξέρω πώς να χορεύω, παρά να πιστεύω ότι ξέρω.

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου